Com bé sabeu tenim durant el trimestre la jornada de Blau o Fresh al menú i avui hem cuinat un suquet de calamar fresc per llampar-se’n els dits.
El nostre proveïdor de peix fresc de confiança “Grup Ros 1930” ens ha portat a les escoles calamars procedents del Mar Mediterrani. Amb una recepta senzilla típica de la cuina catalana hem elaborat un suquet simplement deliciós.
L’elaboració que hem seguit a sigut la següent:
- Farem un sofreix de ceba molt porxada, que quedi quasi transparent.
- Hi afegirem tomàquet triturat natural i el courem. Hi posem farigola. És l’espècie perfecta per a quan fem qualsevol tipus de calamar o sípia.
- Agreguem llavors uns pèsols i patata a daus. Posem l’aigua necessària per coure-ho, la justa i, a falta de 10 minuts aproximadament, agreguem el calamar. Coem amb la tapa posada.
- En cas que no tinguem pèsols, podem posar una mica de pastanaga a daus, o mongeta verda tallada petita.